PROBLEMA: mano kaina didesnė nei konkurentų. Ką daryti?
Kaip ir dažniausiai, mano postai gimsta konsultacijų metu, ypač jeigu klausimai pradeda kartotis. Tai šiandieną trumpi pamąstymai apie kainą.
Gaminant Lietuvoje iš kokybiškų medžiagų įsikainavus savo darbo laiką ir su nuolatos augančiomis pašto išlaidomis (ir visom kitom išlaidom) darosi sudėtinga išlaikyti konkurencingą kainą, ypač jeigu tavo konkurentai daro superiniškai ir yra kokie nors ukrainiečiai arba baltarusiai.
Tai ką daryti? Mes juk irgi esame pelno siekiančios organizacijos!
Prisiminkime, kad kaina yra lygiai tokia pati marketingo priemonė. Ji taip pat daug ką kalba pirkėjui. Tačiau primenu, kad jeigu Jūs išsišokate iš nusistovėjusios kainų kategorijos, arba esate kategorijos pačiame krašte – Jūsų klientas turi labai aiškiai suvokti, kodėl Jūs esate brangesni.
Taigi veiksmų planas:
1. Išsirinkite tris konkurentus kurie kuria panašų produktą panašiam idealiam klientui ir praanalizuokite juos. Ką jie daro labai gerai? Kaip Jums atrodo, kas traukia klientus ? Kas pas juos blogai? KAIP JŪS PATOBULINTUMĖTE SAVO KONKURENTUS? Va čia aukso vertės įžvalgos. Analizuojant kitus yra daug lengviau padaryti kokių nors įžvalgų, nes kai pats verdi savo sriuboje jau nieko nebematai.
Įžvalgos galėtų būti:
· Nėra didelių dydžių?
· Neturi gražaus įpakavimo (bet tada nepamirškite pas save parduotuvėje naudoti dovaninių keywordų)
· Neturi spalvų pasirinkimo?
· Neturi custom kokių dalykų?
· Neturi express shipingo?
· Bulk užsakymų nuolaidos? Komplektų?
· Ir tt….
2. Kas yra Jūsų idealus klientas? Gal būt galima Jūsų brandą sunišinti ir staiga Jūs nebesate TIESIOGINIAI konkurentai? PVZ Jūs ir Jūsų konkurentai gamina TOTE BAGS su piešinukais. Bet konkurencija tokia aštri, kad Jūs susinišinate ir gaminate tik TOTES su žiauriai sarkastiškais užrašais žmonėms, kuriuos užkniso masinis pozityvo bumas #staytoxic. Būčiau totaliai lojalus klientas.
3. Nuotraukos. Jei visų produktai/niša/pasiūlymai praktiškai vienodi, tai kokio velnio klientams pirkti kažką brangiau. Nu mažų mažiausiai kitaip fotkinkit savo produktus, kad bent jau kažkas būtų kitaip, kad žmonėms bet jau smalsu būtų prižvelgti kodėl Jūs brangesni. O tada jau savaime suprantama, nuostabiais pasiūlymais ir aprašymais jau ten reiks užbaigti pardavimą
4. Iš kitos pusės, pagalvokite, galbūt Jūsų klientas nesuvokia Jūsų kuriamos produkto vertės arba ji jam nereikalinga, todėl verta pergalvoti savo pasiūlymą, gal visdėlto yra būdų kaip supaprastinti/atpiginti savo kuriamą produktą?