Kalėdų sėkmės strategija: Dovanokime išpakavimo patirtis
Kas mane sekate, tikrai žinote mano nuolat kartojamą frazę – Etsyje mes daiktų nepardavinėjame, mes parduodame magiją stiklainiuose. Tai šiandien noriu paplepėti apie vieną iš magijos elementų – pakuotę.
Artėjant Kalėdoms, žmonėms ta stiklainių magija dar aktualesnė, juk pradedame pirkti dovanas artimiesiems! Dažnu atveju tas dovanas jie siunčia iškart, net patys nematę, todėl pakuotės rodymas yra tarsi leidžia pajausti dovanojimo patirtį.
Prieš man įsivažiuojant, pora sakinių kodėl svarbu tie stiklainiai pilni magijos? Nu gi pagalvokime, jei mes parduodame daiktus potencialiai amerikonams, kurie yra absoliučiai VISKO toj savo amerikėj pertekę, kokio velnio jam siųstis dar vieną daiktą iš kito pasaulio galo? Mokėt daugiau negu jų vietiniam Targete, laukti ilgiau nei Amazon Prime? Rizikuoti užsakinėti iš kažkokios bananų respublikos Lietuvos negu apsipirkti Local Markete?
Va čia ir padeda tie stiklainiai. Nes stiklainiai pilni magijos padaro mus egzotiškus, ypatingus, įdomius, išskirtinius, VERTUS laukti, mokėti daugiau, rizikuoti nežinomybe.
O puiki įdomi pakuotė gali būti puiki tos magijos dalis.
Kaip visada, pasitelkiu pavyzdį, kad būtų įdomiau ir aiškiau: įsivaizduokite, kad aš parduodu boho stiliaus skaras. Bet kad būtų įdomiau, mano visas brandas perpintas kokia nors raganyste, moderiai papasakota per šiuolaikinės laisvos, gal ale čigoniškos prigimties kurybiškos moters istoriją. Aš netikiu, kad ji bent dieną praleido dirbdama ofise, ji gal kokia normandė keliaujanti po Balį ar Indiją, daro jogą, buria iš tirščių ir skaito žvaigždes. Semiasi energijos iš gamtos, žemės, iš namų neina be kristalo kišenėję. Po galais nusivilčiau, jei tokio verslo biznis card nebūtų taro korta!
Taigi, ką mes galime sugalvoti kuriant pakuotę:
1. Prekės ženklo vientisumas. Išgirdus tokį patarimą, mes automatiškai galvojam, užvaryti savo logą ir pan. Bet ką aš ištikro turiu omenyje, tai semkis įkvėpimo iš pačios pasakojimos istorijos. Jūsų pakuotė turėtų būti tos istorijos dalis.
Kadangi kalbame apie raganystes, gamtą ir kristalus, galbūt tavo dėžutės galėtų būti puoštos žvaigždynais, imčiau kažką perdirbto popieriaus – tas garantuoja daug geresnę kainą – tada jei mano minimalus biudžetas – tiesiog praštampuočiau štampukais. Šilko popieriai, galbūt plunksnos, karoliukai.
2. Dėžutės labai fainai, bet kartais jos taip išpučia prekės siuntimo kainą, kad pogalais, su šitais reikalais tiesiog neprasidėsim. Pašniukštinėkite alternatyvių įpakavimo sprendimų, kurie atitinka jūsų prekinį ženklą ir produktą. Delikatiems ar mažiems daiktams galite naudoti audinių maišelius, segtuvėlių krepšius arba aplinkai draugiškus įpakavimo medžiagas, tokias kaip perdirbto popierius, audinių atraišos, what ever – tapetai, Ikejos dovanojimo popierius, vokai…
Mano raganiškoms skaros tiktų ir maišeliai. Net galim negalvot apie kokius brandinius maišiukus – ali express turi tų tiulinų maišiukų, arba siuvam iš nuo skarų likusių atraižų.
3. Devil in the details. Kokios detalės galėtų pakelti jūsų pakuotę į auktušmas? Mano dažniausias sprendimas lipdukai, bet ne užvarvolinkit tiesiog savo logo – jūs ne gucci ar chanelis (kolkas). Prašau, įkomponuokite logo į kažkokį malonų gražų ir jūsų brando kuriamą istoriją tinkantį dizainą, galbūt kokį netikėtą juokutį, afirmaciją, pažadą? O gal metam lipdukus per tvorą ir renkamės vaško anspaudus? Gal būt mano minėtos plunksnos ant karoliukų?
4. Viršijam lūkesčius. Čia truputį bendrame eteryje kaip sakant kontraversiškas dalykas, bet dedam dovanų, samplų, atvirukų. Kodėl kontraversiškas? O gi todėl kad tikrai yra dalis žmonių, kurie to nemėgsta – tipo noriu gauti tai ką užsakiau. Dar vienas dažnai nuvertinamas bet ir truputį rizikingas dalykas – kvapai. Mano skarų atveju, atidarai dėžę ir iškart pasklinda koks mistiškas, sunkus egzotiškas kvapas. Tik – SVARBU – neprikvėpinkite pačių produktų, geriau įdėkite kvepiančią atvirutę ar pan, kad neatrodytų, jog daiktas, drabužis galėjo jau būt nešiotas. Kad būtų aiškus kvapo skleidimo objektas
5. Įsitraukite klientus į savo atmosferą. Sėkmingai išnaudojus pirmąjį kliento susidūrimą su Tavo produktu gali labai padidinti savo galimybes įsitraukti naujus žmones į savo atmosferą – pasiprašyti atsiliepimo, paskatinti prisijungti prie naujienlaiškio, pasekti social media ir pan. Į pakuotę įdėkite žinutę ar kortelę, kurioje kviečiate dalintis taginti jūsų parduotuvę. Taip pat galite siūlyti prizus, ypatingos nuolaidas ar dovanoas tiems, kurie dalinasi savo unboxinimo patirtimi. Tai ne tik padidina jūsų prekinio ženklo matomumą, bet ir sukuria bendruomenės jausmą tarp jūsų klientų. Tokie vidijukai toliau drąsiai gali eiti kaip facebook adsai, tiktokų, pinterestų turinys, netgi video prie jūsų listingų.
Linkėjimai, Dovilė